piątek, 26 lipca 2013

Sałatka z zielonych pomidorów na zimę

Jej fanem jest mój mąż. Ja tak naprawdę nie przypominam sobie, czy kiedykolwiek ją jadłam. Pomidorów za dużo też nie mam, tyle ile udaje się wyhodować na balkonie. Postanowiłam jednak cześć tych zielonych przeznaczyć właśnie na sałatkę. Zebrałam całe przeogromne 400g ;) Reszta już zaczęła dojrzewać.



Składniki:
  • 1kg zielonych pomidorów
  • 4 średniej wielkości cebule
  • 3 łyżeczki soli
  • 3 szklanki wody
  • 1 szklanka octu
  • 1 łyżka cukru
  • po kilka ziaren czarnego pieprzu i ziela angielskiego
  • 2 listki laurowe

Pomidory kroimy na cienkie plasterki, zasypujemy solą i odstawiamy na min. 3 godziny, żeby puściły sok. Po tym czasie odsączmy je na sitku, dobrze dociskając, żeby odsączyć jak najwięcej soku. Cebulę kroimy kroimy na ćwiartki, a następnie na piórka, mieszamy z pomidorami i nakładamy do wymytych i wyparzonych słoików.

Wodę, cukier, ocet i przyprawy zagotowujemy. Zalewamy pomidory z cebulą i od razu na gorąco zamykamy, również wyparzonymi zakrętkami. Słoiki stawiamy na zakrętkach, przykrywamy ściereczką i zostawiamy do wystudzenia. Nie pasteryzujemy.

6 komentarzy:

  1. Urosło mi setki małych pomidorów koktajlowych, czy tez mozna ich wykozystać do sałatki, i czy kroić je, czy może wkładać do słoika wcałości

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie robiłam nigdy z koktajlowych, tak naprawdę to dopiero pierwszy raz posadziłam jeden krzaczek tych uroczych maleństw. Myślę jednak, że spokojnie możesz zrobić z nich sałatkę, krojąc je również w plasterki.

      Usuń
  2. wyrosły mi samosiewki pomidorów dlatego nie zdążyły dojrzeć.I niestety wczoraj trochę przemarzły.Czy takie też nadają się na sałatkię

    OdpowiedzUsuń
  3. wyrosły mi samosiewki pomidorów dlatego nie zdążyły dojrzeć.I niestety wczoraj trochę przemarzły.Czy takie też nadają się na sałatkię

    OdpowiedzUsuń
  4. wyrosły mi samosiewki pomidorów dlatego nie zdążyły dojrzeć.I niestety wczoraj trochę przemarzły.Czy takie też nadają się na sałatkię

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam że tak długo nie odpisywałam. Przyzna szczerze, że nie mam pojęcia, ale, jeśli ciągle je masz, możesz zrobić 1-2 słoiczki i spróbować po kilku dniach. Jeśli będa dobre to działaj :)

      Usuń

Dziękuję za pozostawiony po sobie ślad:)