piątek, 10 lutego 2012

Szwedzkie babeczki z jabłkami



Słoik pełen jabłek przygotowanych  jeszcze jesienią czekał na wykorzystanie. Szarlotek zrobiłam ostatnio całkiem sporo, zachciało mi się więc choć niewielkiej odmiany. Na blogu pewnej Słodkiej Babeczki wygrzebałam przepis na babeczki z jabłkami i zastosowanie dla mojego słoika jabłek się znalazło.

Składniki (na 8 babeczek):
  • 130 g mąki
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 5 łyżek masła
  • 60g cukru pudru
  • 1 jajko
Mąkę przesiać do miski razem z proszkiem do pieczenia i cukrem pudrem. Dodać pozostałe składniki i zagnieść ciasto. Uformować kulę, zawinąć w folię spożywczą i wstawić do lodówki na minimum godzinę. Moje ciasto wyszło dosyć lepkie, ale mogło to być spowodowane zbyt hojnymi łyżkami masła. Z podójnej porcji wyszło mi 14 babeczek.

Dodatkowo:
  • około 1 i 1/2 szklanki musu jabłkowego
  • 2 łyżki prażonych migdałów (tym razem zrobiłam bez, ale następnym na pewno dodam)
  • masło do wysmarowania foremek
  • cukier puder do posypania
Mus jabłkowy (w moim przypadku jabłka przygotowane jesienią i zawekowane do późniejszego wykorzystania na szarlotki) mieszamy z prażonymi migdałami. Foremki do babeczek smarujemy masłem i każdą wylepiamy ciastem (ja wkładałam do środka kulkę ciasta i wygniatałam na boki, ewentualny nadmiar ciasta odrywając). Każda foremkę napełniamy musem jabłkowym. Pozostałe ciasto wałkujemy na około 3mm i pustą foremką wycinamy 8 krążków. Brzegi ciasta smarujemy zimna wodą (ze względu na dosyć lepkie ciasto ominęłam ten etap i babeczki ładnie się mimo to posklejały). Krążki układamy na napełnionych foremkach i dociskamy.

Pieczemy w temperaturze 185 stopni przez około 25 minut. Studzimy w foremkach. Wystudzone wyjmujemy i posypujemy cukrem pudrem.

1 komentarz:

  1. No ale widzę, że pięknie Ci wyszły!! Bardzo smakowicie!:)
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony po sobie ślad:)