piątek, 10 lutego 2012

Placuszki bardzo jabłuszkowe

Nie wiem czy to nie obciach podawać przepis na najzwyklejsze placuszki, ale cóż - raz się żyje, za chwilę wszyscy zapomną ;) Po zrobieniu przepysznych szwedzkich babeczek zostało mi jeszcze sporo "szarlotkowych" jabłek, które musiałam do czegoś zużyć. Moje dwa urwisy placuszki uwielbiają, więc na podwieczorek dostali porcję  i to mocno jabłuszkowych, a to przecież samo zdrowie ;)



Składniki:
  • mleko
  • mąka
  • jajka
  • proszek do pieczenia 
  • mus jabłkowy
  • cukier waniliowy

Z podanych składników robimy dosyć gęste ciasto. Celowo nie podawałam proporcji poszczególnych składników, bo zależą one przede wszystkim od ilości i apetytów naszych głodomorów. Ja dla moich dwóch urwisów i tak zrobiłam zbyt wiele placuszków, a składniki lądowały w misce na tzw. "oko"  do uzyskania pożądanej konsystencji.

 Dodatkowo:
  • olej do smażenia
  • cukier puder do posypania

Porcje ciasta kładziemy łyżką stołową na rozgrzaną patelnię (z niewielką ilością oleju) i smażymy z obu stron na złoty kolor.



 Delikatnie przestudzone posypujemy cukrem pudrem i voila!! Do tego szklanka mleka i bon appétit!!!

Zostało Wam jeszcze trochę musu jabłkowego? Wyjadanie długą łyżeczką bezpośrednio ze słoika jak najbardziej wskazane ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony po sobie ślad:)