czwartek, 25 lipca 2013

Mojito

 Wpis dla osób pełnoletnich

Shaker i książkę z przepisami na drinki dostałam już dosyć dawno.Jakoś nie po drodze było mi jednak z używaniem ich. Lato gorące, wieczory długo ciepłe, postanowiłam więc wreszcie zrobić użytek z posiadanego sprzętu i urozmaicić wieczorny relaks na balkonie. Na pierwszy rzut poszło coś niezbyt skomplikowanego.

Mojito to alkoholowy koktajl pochodzenia kubańskiego. Składa się z białego rumu z dodatkiem mięty, syropu cukrowego, limonki i wody sodowej (w wersji bezalkoholowej lemoniada). Serwuje się go w wysokiej szklance.

Przepis pochodzi z książki "The classic 1000 coctktail recipes" Robert Cross.



Składniki (na jedną porcję):
  • 2 1/2 miarki białego rumu
  • sok z połowy limonki
  • 3-4 listki mięty
  • 2/3 miarki syropu cukrowego (klik)
  • kilka kropli angostura bitter
  • woda sodowa
 Limonkę kroimy na ósemki. Sok z połowy limonki wyciskamy do shakera

Listki mięty ugniatamy na dnie szklanki aż poczujemy jej aromat. Wrzucamy wyciśnięty kawałek limonki, wypełniamy kruszonym lodem.

Do shakera dodajemy rum, Angostura i syrop cukrowy. Zamykamy i wstrząsamy przez chwilę. Odcedzone (do shakera powinien być dołączone specjalne sitko) przelewamy do szklanki. Dopełniamy wodą sodową. Mieszamy składniki. Dekorujemy limonką. Podajemy ze słomką.

(*) Moje mojito było w wersji nieco słabszej - z większą ilością wody sodowej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony po sobie ślad:)