wtorek, 2 lipca 2013

Mini kotleciki z kurczaka w panierce z płatków kukurydzianych

Moje dzieci uwielbiają nuggetsy z kurczaka, a ja nie lubię mrożonek. Owszem, zdarza mi się czasami korzystać z gotowych produktów, ale staram się robić to najrzadziej jak tylko możliwe. Postanowiłam więc stworzyć coś przypominającego nuggetsy, a jednocześnie smaczniejszego i zdrowszego.



Składniki na około 20 kotlecików:
  • 500g piersi z kurczaka
  • 1 jajko
  • 3 łyżki bułki tartej
  • 2-3 łyżki soku z cytryny
  • sól, pieprz, oregano, pietruszka

Piersi z kurczaka kroimy w kostkę. Wrzucamy do misy food processora. Wsypujemy byłkę tartą przyprawy, wbijamy jajko i wlewamy 2-3 łyżki świeżo wyciśniętego soku z cytryny. Wszystkie składniki miksujemy ok 30-40 sekund. Z gotowej masy formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego.

Składniki na panierkę:
  • 6-7 łyżek płatków kukurydzianych
  • 2 łyżki tartego parmezanu
 Dodatkowo: 
  • 2-3 łyżki oleju do smażenia

Płatki kukurydziane  kruszymy (ja wrzuciłam do torebki i rozbiłam je tłuczkiem do mięsa). Przesypujemy do miseczki, dodajemy 2 łyżki parmezanu i dokładnie mieszamy.

Każdą kulkę obtaczamy w płatkach wymieszanych z parmezanem i lekko spłaszczamy dociskając przy okazji panierkę do kotlecika. Na patelni rozgrzewamy niewielką ilość oleju. Kotleciki smażymy z obu stron do uzyskania ładnego złotego koloru. Podajemy z sosami do maczania.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony po sobie ślad:)