czwartek, 8 września 2011

Sałatka z grilowanym kurczakiem i grzankami czosnkowymi

Coś rewelacyjnego na lekką kolację:)

Składniki:
  • piersi z kurczaka (ok pół piersi na osobę)
  • miks sałat (u mnie była to lodowa i rokieta)
  • pomidorki  koktajlowe (ok 7 na osobę)
  • ser feta
  • oliwa z oliwek
  • świeżo zmielony pieprz (ja użyłam mieszanki kolorowej)
  • marynata: oliwa z oliwek, sok z cytryny, bazylia, oregano, tymianek, pieprz, sól
  • bagietka (może być "wczorajsza") 
  • masło
  • czosnek (2-3 ząbki)
Marynata - do 5-6 łyżek oliwy dodajemy około łyżki soku z cytryny, zioła, sól i pieprz. Piersi z kurczaka leciutko rozbijamy, smarujemy dokładnie marynatą i  odstawiamy w chłodne miejsce na przynajmniej godzinę (im dłużej tym lepiej)

Zamarynowane piersi smażymy na patelni grillowej (można też upiec na grilu, pamiętając o położeniu na tacce), lekko wystudzamy i kroimy pod skosem na paski.

Bagietkę kroimy na kromki. Czosnek przeciskamy przez praskę i mieszamy z masłem. Gotowym masłem smarujemy kromki bagietki i wkładamy na 3-4 minut pod rozgrzany grill (do uzyskania lekkiego zarumienienia)

Sałaty myjemy i odsączamy z nadmiaru wody. Rozkładamy na talerze. Na każdy dokładamy około 7 przekrojonych na pół pomidorków koktajlowych oraz pokrojoną w kostkę fetę. Całość posypujemy świeżo zmielonym pieprzem i polewamy oliwą z oliwek. Na tak przygotowaną sałatę układamy kawałki grillowanego kurczaka. Podajemy z czosnkowymi grzankami.


Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za pozostawiony po sobie ślad:)